Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Farmaceut AstraZeneca wil fusie met biotechnoloog Gilead'

Gepubliceerd op 7 juni 2020 11:48 | Views: 10.486

Galapagos 06 aug

158,50 -1,70 (-1,06%)

LONDEN (AFN) - De Britse farmaceut AstraZeneca heeft de Amerikaanse biotechnoloog Gilead Sciences benaderd voor een fusie, wat één van de grootste deals in de geneesmiddelenindustrie ooit zou zijn. Dat meldden bronnen aan persbureau Bloomberg. Gilead heeft geen interesse getoond, aldus de ingewijden.

AstraZeneca zou vorige maand contact hebben gezocht met Gilead over een mogelijk samengaan. De beurswaarde van AstraZeneca bedraagt circa 140 miljard dollar en die van Gilead ligt op ongeveer 96 miljard dollar. Beide bedrijven gaven geen commentaar op de berichtgeving door Bloomberg.

AstraZeneca houdt zich bezig met medicatie tegen onder meer kanker en hart- en vaataandoeningen en is samen met onderzoekers van de Universiteit van Oxford bezig met de ontwikkeling van een vaccin tegen het coronavirus. Gilead werkt momenteel aan het coronamedicijn remdesivir. Daarnaast is Gilead samenwerkingspartner van het in Amsterdam genoteerde biotechnologiebedrijf Galapagos.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Galapagos 69% zegt kopen 51 stemmen

Gerelateerd

Galapagos

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Reply 7 juni 2020 17:44
    quote:

    FM70 schreef op 7 juni 2020 15:07:


    Benieuwd wat dit morgen met de koers van Galapagos gaat doen. Gilead heeft een belang van 25% in Galapagos en is een belangrijke partner. Zou zeker weer wat nieuwe fantasie in de koers kunnen brengen.


    Ik denk dat het hoe dan ook heel druk wordt morgenochtend bij beursopening aan de poort van Galapagos !! Dringen geblazen, en dan bedoel ik niet richting de uitgang maar om binnen te komen ;-)
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 juni 2020 18:09
    quote:

    Reply schreef op 7 juni 2020 17:44:


    [...]Ik denk dat het hoe dan ook heel druk wordt morgenochtend bij beursopening aan de poort van Galapagos !! Dringen geblazen, en dan bedoel ik niet richting de uitgang maar om binnen te komen ;-)

    Niemand gaat Galapagos kopen vanwege nepnieuws waar Gala niks mee te maken heeft.
  3. forum rang 5 Reply 7 juni 2020 18:44
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 juni 2020 18:09:


    [...]
    Niemand gaat Galapagos kopen vanwege nepnieuws waar Gala niks mee te maken heeft.


    Eens even zien, een reactie van iemand met een gouden schild voor zijn naam, waar staat dit voor?

    "De topposters en most valuable players van het IEX-forum. Voor slechts zeer weinigen weggelegd."

    Uhum, als dit dan één van die vele waardevolle bijdragen moet zijn waaraan jouw account dat gouden schiltje te danken heeft, vrees ik dat we hier mogelijk met een "fake account" te maken hebben ;-)
  4. forum rang 4 Galajurk 7 juni 2020 18:56
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 juni 2020 18:09:


    [...]
    Niemand gaat Galapagos kopen vanwege nepnieuws waar Gala niks mee te maken heeft.


    1 Er wordt bericht dat er toenadering door AZ is geweest, en dat Gilead niet geïnteresseerd is.
    Tenzij u bij dit gesprek aanwezig bent geweest kunt u niet beoordelen of het nepnieuws is.

    2 Glpg heeft hier wel degelijk mee te maken mocht er een serieus vervolg komen.

    3 U overschat u medebeleggers. Er zal op dit bericht wel degelijk gekocht gaan worden.

  5. forum rang 6 Just lucky 7 juni 2020 22:27
    quote:

    Reply schreef op 7 juni 2020 18:44:


    [...]

    Eens even zien, een reactie van iemand met een gouden schild voor zijn naam, waar staat dit voor?

    "De topposters en most valuable players van het IEX-forum. Voor slechts zeer weinigen weggelegd."

    Uhum, als dit dan één van die vele waardevolle bijdragen moet zijn waaraan jouw account dat gouden schiltje te danken heeft, vrees ik dat we hier mogelijk met een "fake account" te maken hebben ;-)
    Deze opmerking gaat jou boven de pet, pas als je ook een hogere rangorde hebt begrijp je het....
  6. awater 8 juni 2020 07:48
    quote:
    FM70 schreef op 7 juni 2020 15:07:


    Benieuwd wat dit morgen met de koers van Galapagos gaat doen. Gilead heeft een belang van 25% in Galapagos en is een belangrijke partner. Zou zeker weer wat nieuwe fantasie in de koers kunnen brengen.

    Ik hoop niet op een overname. Zie veel meer in een situatie waarin Galapagos zelfstandig blijft doorgroeien in samenwerking met Gilead.
    of de koers gaat stijgen moeten we maar afwachten want stel dat AZ wel aan boord zou komen bij Gilead, hoe gaan ze dan aankijken tegen de afspraken en goede en hechte samenwerkingen met Galapagos. Wordt dat minder of minder hechter zeg het maar. Deze onzekerheid doet mij nu twijfelen om te denken dat de koers scherp omhoog zal gaan.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 juni 2020 09:40
    quote: