Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Galapagos gaat samenwerken met Amerikaans Scipher Medicine

Gepubliceerd op 12 augustus 2020 22:37 | Views: 5.051 | Onderwerpen: biotechnologie

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. Gunther 13 augustus 2020 06:33
    Je gaat een overname doen van zo’n bedrijf, maar precies wat ze nu doe . Omdat je dan groei opties hebt en als de resultaten tegenvallen ook makkelijk kan beslissen niet verder te investeren. Dat verhoogt de waarde van de groei optie. Dit is exact wat Galapagos moet doen en focus is prima.
  2. Gunther 13 augustus 2020 06:57
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 13 augustus 2020 01:33:


    Heeft iemand een idee hoe het werkt als deze samenwerking nieuwe medicijnen gaat opleveren? Gaat ca 80% van de winst naar Gilead?

    Ik zou de deal met Gilead nog eens bestuderen... 80% van de winst gaat niet naar Gilead. In geselecteerde landen behoudt Galapagos 20% marge van de omzet. Dan zit je dus eerder bij een 50/50 deal waarbij Galapagos ook nog eens profiteert van het netwerk van Gilead. Galapagos investeert het geld ontvangen van Gilead nu, dus Gilead zal meeprofiteren. Maar als je de earnings call hoort dan zie je al de invloed van Gilead. Ik denk dat Galapagos uiteindelijk opgaat in Gilead of andersom :)
  3. _jeroen 13 augustus 2020 09:40
    quote:

    Gunther schreef op 13 augustus 2020 06:57:


    [...]
    Ik zou de deal met Gilead nog eens bestuderen... 80% van de winst gaat niet naar Gilead. In geselecteerde landen behoudt Galapagos 20% marge van de omzet. Dan zit je dus eerder bij een 50/50 deal waarbij Galapagos ook nog eens profiteert van het netwerk van Gilead. Galapagos investeert het geld ontvangen van Gilead nu, dus Gilead zal meeprofiteren. Maar als je de earnings call hoort dan zie je al de invloed van Gilead. Ik denk dat Galapagos uiteindelijk opgaat in Gilead of andersom :)


    Galapagos gaat de komende 10 jaar sowieso niet op in Gilead. Dat was volgens mij onderdeel van de deal toch? Uiteindelijk? Misschien, maar voorlopig nog even niet.
7 Posts
|Omhoog ↑