Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Verenigde Staten en China stellen handelsoverleg uit'

Gepubliceerd op 14 augustus 2020 19:12 | Views: 4.183 | Onderwerpen: China, Verenigde Staten

WASHINGTON (AFN) - De Verenigde Staten en China stellen hun voor zaterdag geplande handelsgesprekken naar verluidt uit. Persbureau Reuters meldt op basis van ingewijden dat de videoconferentie wordt verschoven vanwege problemen met de planning. Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Er zou in ieder geval nog geen nieuwe datum in de agenda zijn gezet.

Het gaat om een belangrijke afspraak. Er werd verwacht dat de Amerikaanse handelsgezant Robert Lighthizer, minister van Financiën Steven Mnuchin en de Chinese vice-premier Liu He met elkaar zouden praten over de onderlinge handelsrelatie. Het is zaterdag precies zes maanden geleden dat het in januari getekende handelsakkoord tussen beide grootmachten in werking ging.

Die deal betekende een gedeeltelijk einde van de slepende Chinees-Amerikaanse handelsoorlog. Maar er waren nog veel zaken waarover nog onenigheid bestond tussen Washington en Peking. Daarom moest er eigenlijk verder onderhandeld worden over vervolgdeals. De onderlinge spanningen zijn de laatste tijd evenwel weer opgelopen. President Donald Trump beschuldigde China er de laatste tijd geregeld van informatie achter te houden over het coronavirus. De grootmachten liggen ook in de clinch over de situatie in Hongkong en mogelijk gespioneer door techbedrijven als Huawei en TikTok.

Gerelateerd

China

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Verenigde Staten

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Ger1948 14 augustus 2020 20:37
    Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Nee, dat is uitermate duidelijk. Alles verschuiven tot na de verkiezingen. Trump kan nu geen negatieve publiciteit gebruiken!!! Alle berichtgeving tot de verkiezingen worden gescreend. Daar is Trumpie altijd al goed in geweest. Zijn stokpaardje, de beurs met zijn abnormale koersstijgingen moeten overeind blijven. Dan de geldpersen maar overuren laten maken. Hij moet het nog een paar maanden volhouden, en dat gaat hem lukken ook. Als de ballon dan eindelijk knapt, tja, dan heeft hij weer een paar jaar om de boel op te lappen en zich weer op de borst te kloppen. En de Yanks??? Ach, die staan als kleutertjes te zwaaien met hun vlaggetje. Ongelooflijk maar waar!!!
  2. forum rang 4 MartijnN1932 14 augustus 2020 21:32
    quote:

    Ger1948 schreef op 14 augustus 2020 20:37:


    Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Nee, dat is uitermate duidelijk. Alles verschuiven tot na de verkiezingen. Trump kan nu geen negatieve publiciteit gebruiken!!! Alle berichtgeving tot de verkiezingen worden gescreend. Daar is Trumpie altijd al goed in geweest. Zijn stokpaardje, de beurs met zijn abnormale koersstijgingen moeten overeind blijven. Dan de geldpersen maar overuren laten maken. Hij moet het nog een paar maanden volhouden, en dat gaat hem lukken ook. Als de ballon dan eindelijk knapt, tja, dan heeft hij weer een paar jaar om de boel op te lappen en zich weer op de borst te kloppen. En de Yanks??? Ach, die staan als kleutertjes te zwaaien met hun vlaggetje. Ongelooflijk maar waar!!!



    Tja of de beurs nu klapt nadat hij herkozen is of als hij heeft afgewimpeld.

    hij zal er zo'n draai aan geven dat het de schuld van de democraten is..
  3. WijHetVolk 14 augustus 2020 22:01
    quote:

    Ger1948 schreef op 14 augustus 2020 20:37:


    Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Nee, dat is uitermate duidelijk. Alles verschuiven tot na de verkiezingen. Trump kan nu geen negatieve publiciteit gebruiken!!! Alle berichtgeving tot de verkiezingen worden gescreend. Daar is Trumpie altijd al goed in geweest. Zijn stokpaardje, de beurs met zijn abnormale koersstijgingen moeten overeind blijven. Dan de geldpersen maar overuren laten maken. Hij moet het nog een paar maanden volhouden, en dat gaat hem lukken ook. Als de ballon dan eindelijk knapt, tja, dan heeft hij weer een paar jaar om de boel op te lappen en zich weer op de borst te kloppen. En de Yanks??? Ach, die staan als kleutertjes te zwaaien met hun vlaggetje. Ongelooflijk maar waar!!!



    Je gaat er voor het gemak maar van uit dat de Amerikanen deze afspraak gecanceld hebben. Is het niet bij je opgekomen dat de Chinezen misschien deze afspraak hebben gecanceld?
  4. forum rang 7 Lepre Chaun 14 augustus 2020 23:15
    China loopt aanzienlijk achter met de invoer van Amerikaans LNG, ruwe olie, geraffineerde producten en steenkool, en tenzij er iets buitengewoons gebeurt, zal Peking zijn doelstellingen niet halen.
    Chinezen houden zich niet aan de inkoop doelstellingen zoals afgesproken eerder.

    www.petroleum-economist.com/articles/...
  5. Cph-cinq 15 augustus 2020 10:20
    Het persbureau meldde ook dat China voor augustus en september olietankers heeft geboekt om zeker 20 miljoen vaten Amerikaanse olie te kunnen importeren.

    Dit zou de zorgen weg moeten nemen aan Amerikaanse zijde dat Beijing zich niet houdt aan de in het handelsakkoord afgesproken importaantallen, volgens het persbureau. (Beursduivel.be)
  6. WijHetVolk 15 augustus 2020 17:27
    quote:

    Cph-cinq schreef op 15 augustus 2020 10:20:


    Het persbureau meldde ook dat China voor augustus en september olietankers heeft geboekt om zeker 20 miljoen vaten Amerikaanse olie te kunnen importeren.

    Dit zou de zorgen weg moeten nemen aan Amerikaanse zijde dat Beijing zich niet houdt aan de in het handelsakkoord afgesproken importaantallen, volgens het persbureau. (Beursduivel.be)


    Ik denk niet dat de Chinezen zich hierover erg veel zorgen maken.

    Ik vraag me wel af of die rooie het aandurft om sancties op te leggen aan China of Xi (Rusland/Poetin)
11 Posts
|Omhoog ↑