Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Prijsval olie slecht nieuws voor Fugro'

Gepubliceerd op 29 mei 2020 10:24 | Views: 17.361 | Onderwerpen: energie

Fugro 06 aug

3,56 -0,07 (-2,04%)

AMSTERDAM (AFN) - De prijsval van olie en de coronacrisis betekenen slecht nieuws voor Fugro. Volgens kenners van ING kan de bodemonderzoeker weinig doen om zijn groeivooruitzichten voor dit jaar te verbeteren. ING verlaagde daarom het beleggingsadvies voor Fugro van buy naar hold. Ook het koersdoel gaat omlaag naar 4 euro van 12,80 euro daarvoor.

Fugro was begin dit jaar goed op weg om de omzet en winst op te voeren totdat Covid-19 en de inzakking van de olieprijs de situatie deden omkeren, aldus ING. In het eerste kwartaal was de impact nog bescheiden. In het lopende kwartaal is dat "veel erger".

Zowel op zee als op land wordt het werk geraakt, schrijven de analisten. Zij verwachten een negatief bedrijfsresultaat (ebitda) in het lopende kwartaal. Voor het hele jaar houden de kenners rekening mee met een daling van de omzet met meer dan een tiende en een forse daling van het bedrijfsresultaat. Een herstel komt waarschijnlijk in 2021, gedreven door kostenverlagingen, voorspelt ING.

Geen acute problemen

Aan de financieringskant zijn er geen acute problemen dankzij 133 miljoen euro aan extra kasmiddelen die Fugro voor elkaar kreeg uit een aandelenuitgifte en verkoop van belangen. Toch moet er een oplossing worden gevonden voor de herfinanciering van obligatieleningen die volgend jaar aflopen, aldus de marktvorsers. Zij vinden dat dit een bron van onzekerheid vormt voor investeerders in Fugro.

Het aandeel Fugro noteerde vrijdag omstreeks 10.10 uur 3,8 procent lager op 3,65 euro.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Fugro 69% zegt kopen 51 stemmen

Gerelateerd

energie

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Fugro

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 jakesnake 29 mei 2020 10:37
    Is er niemand in de media die op zijn allerminst het opmerkelijk vind dat ING 25-5 een koersdoel van 12,XX afgeeft en op 29-5 van 4 euro? Terwijl een extra order het enige bedrijfsnieuws wat tussentijds naar buiten gekomen is en de olieprijs op 29-5 nagenoeg gelijk staat met de prijs op 25-5.

    De koersdoelen van ING worden gewoon schaamteloos gepubliceerd zonder ook maar enige twijfel terwijl de media juist de kritische rol op zich zou moeten nemen.
  2. JJJS 29 mei 2020 10:37
    En wat is er nu precies veranderd qua olieprijs of marktomstandigheden versus ING's eerdere adviezen van de afgelopen maanden, laatstelijk afgelopen maandag? Vier dagen geleden! Toen was het advies Kopen met koersdoel 12,85. Weet iemand of je hier ergens een klacht over kan indienen? Dit zou toch niet mogen kunnen?
  3. Louis Pasciuto 29 mei 2020 11:05
    quote:

    jakesnake schreef op 29 mei 2020 10:37:


    Is er niemand in de media die op zijn allerminst het opmerkelijk vind dat ING 25-5 een koersdoel van 12,XX afgeeft en op 29-5 van 4 euro? Terwijl een extra order het enige bedrijfsnieuws wat tussentijds naar buiten gekomen is en de olieprijs op 29-5 nagenoeg gelijk staat met de prijs op 25-5.

    De koersdoelen van ING worden gewoon schaamteloos gepubliceerd zonder ook maar enige twijfel terwijl de media juist de kritische rol op zich zou moeten nemen.


    Waardeoordelen zijn voor opiniestukken of analyses.
  4. Paul415 29 mei 2020 11:08
    quote:

    g.raaier schreef op 29 mei 2020 10:36:


    Dus op 25 mei herhaalt ING (althans volgens IEX) het koopadvies van 12,80 en vervolgens stelt men dit 4 dagen later (op 29 mei ) bij naar 4,00..... ?


    Dit is schering en inslag bij ING, het zal me niet verbazen dat ze eerst de eigen stukken willen lozen door een koopaanbeveling te herhalen en vervolgens met een enorme downgrade te komen.
    Kijk maar naar aandelen zoals Kendrion e.d. Het zal je adviseur maar zijn!
  5. Harold_Versteeg 29 mei 2020 11:15
    Fugro bij 'aandelen in het nieuws' voor een mening van ING van een zwaar bedenkelijk niveau. Komt TomTom met echt nieuws dan vind IEX het niet waard om dit op de daarvoor bedoelde wijze te vermelden. Maar dit wel? Hoe neutraal zijn de 'nieuws'- opstellers en -verspreiders in dezen.
  6. forum rang 4 jakesnake 29 mei 2020 11:23
    quote:

    Louis Pasciuto schreef op 29 mei 2020 11:05:


    [...]

    Waardeoordelen zijn voor opiniestukken of analyses.


    Eens, dat zou ook zeker niet misstaan. Maar ik heb het niet over een waarde oordeel, kritische vragen stellen is ook een kerntaak voor nieuwsberichten. Letterlijk kopieren wat een woordvoerder zegt geef weinig toegevoegde waarde, niet?
  7. crypt 29 mei 2020 11:42
    quote:

    AMGflop schreef op 29 mei 2020 10:40:


    ING dient het belang van de shortpartijen, waarbij zij haar eigen particuliere klanten naait? Snoeihard.


    Eens! Waar denk je dat banken verschrikkelijk veel geld mee verdienen? Ze weten precies waar de short en long orders liggen en kunnen Piet particulier laten kopen en verkopen met hun BS adviezen.
  8. Boris B 29 mei 2020 11:44
    Vraag me af of de mening van een ING analist überhaupt enige invloed heeft op de koers. Fugro sleept allerlei leuke opdrachten binnen. De afgelopen tijd in Noorwegen, Amerika en Taiwan. Shorters hebben de afgelopen tijd de koers flink naar beneden gekregen en het leek alsof de afgelopen dagen dat er weer een positief koersverloop ontstond. Je kunt pas wat zinnigs zeggen als er meer bekend wordt over de herfinanciering van de schulden.
  9. forum rang 4 Mr sponge 29 mei 2020 11:58
    quote:

    De Pakketbezorger schreef op 29 mei 2020 10:26:


    Wellicht ligt de oplossing in een overname door Boskalis?..


    Ja het is wel een mooie prooi voor Boskalis / HAL...
    Vooral HAL zie ik wel in actie komen op het moment dat de koers nog iets verder zakt. Want de resultaten in de komende maanden zullen de koers waarschijnlijk geen goed doen.

    Het management zal wel te koppig zijn om te erkennen dat ze eigenlijk gewoon hadden moeten ingaan op de voorstellen van Boskalis. Dat besluit heeft de aandeelhouders erg veel geld gekost.
  10. forum rang 6 bp5ah 29 mei 2020 12:33
    quote:

    g.raaier schreef op 29 mei 2020 10:36:


    Dus op 25 mei herhaalt ING (althans volgens IEX) het koopadvies van 12,80 en vervolgens stelt men dit 4 dagen later (op 29 mei ) bij naar 4,00..... ?

    ING Equity Research verlaagt het koersdoel van Fugro naar € 4,00 van € 12,80. Het koopadvies van maandag 25 mei 2020 wordt vervangen door een houdadvies. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 11,53%.
    Hahahahaha, wat een z*****wassers .....
  11. forum rang 5 kanhetlager 29 mei 2020 13:35
    Wanneer komen KBC, Insinger en Kempen met nieuwe koersdoelen? Nu 13,50, 12 en 17 als koersdoel. Mocht ik op analistenadviezen varen zou ik allang in de goot beland zijn. Naar mijn mening hebben deze koersdoelen totaal geen nut en zijn hooguit verstorend. Ze zijn eerlijk gezegd zonder bestaansrecht.
26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑